Ved presentasjon av kvittering kan du selge tilbake valutaen som er angitt på kvitteringen i hvilken som helst FOREX butikk uten gebyr. Du får tilbake den valutaen som gjelder i landet der tilbakevekslingen skjer. I Norge får du for eksempel tilbake Norske koroner, (NOK).
Siden 1. juni 2016 har vi ikke mulighet til å hjelpe våre kunder med å veksle utenlandske mynter til norske kroner. I våre butikker har vi i stedet Redd Barna-bøsser der du kan donere myntene dine, uansett hvilken valuta du har.
Det er ingen begrensning for hvor stor sum du kan kjøpe hos oss, men du må ha med deg dokumentasjon for å vise pengenes opprinnelse og formål. Hvis du trenger å kjøpe en større sum, anbefaler vi at du besøker en av våre butikker, så kan vi hjelpe deg med å legge inn en bestilling.
Å kjøpe utenlandsk valuta hos oss er gebyrfritt, du betaler den kursen vi tilbyr den dagen du besøker oss. Hvis du sparer kvitteringen fra når du kjøpte valutaen hos oss, betaler du ingen gebyr ved tilbakeveksling til norske kroner. Har du ikke kvittering tilkommer en tilbakevekslingsavgift på 50 kr.
FOREX handler for tiden ikke med RUB (gjelder både kjøp og salg) på grunn av krigen i Ukraina.
Hvis du har sendt pengene fra en FOREX butikk, kan du komme inn til oss, så hjelper vi deg. Ikke glem å ta med kvitteringen og ID-handling.
Hvis du har sendt fra et annet Western Union-ombud, må du selv kontakte Western Union.
Det er Western Union som setter kursen, og den oppdateres flere ganger daglig. Du er velkommen inn til oss, så hjelper vi deg med å se hva kursen er for øyeblikket.
Gebyr varierer mellom forskjellige land og ulike ombud. Du finner en generell prisliste her.
Hvis du sender til et Western Union-ombud i utlandet, er pengene vanligvis tilgjengelige innen et par minutter, eller du kan velge at de skal være tilgjengelige neste dag, noe som ofte blir billigere. Til mange land kan du også sette inn pengene på bankkonto eller i mobil lommebok. Dette kan i så fall ta noen bankdager.
Beløpet du kan sende varierer mellom forskjellige land. Vi må alltid forstå formålet med transaksjonen og opprinnelsen til pengene du sender. I noen tilfeller kan vi trenge å stille ytterligere spørsmål og se dokumentasjon som bekrefter opprinnelse og formål før vi kan gjennomføre transaksjonen.