Slik går du frem om du vil fremme en klage
Vi tar alltid dine synspunkter på alvor, og vi vil saklig utrede hva som har skjedd. Oppgaven vår er å lytte upartisk til hva du har å fortelle, og å håndtere saken på best mulig sett. Vi vil også undersøke om vi har håndtert saken din på feilaktig vis. Målet vårt er at vi skal kunne presentere en god løsning for deg, samtidig som vi gir en utfyllende forklaring på hvordan vi har håndtert saken din. Etter vi har mottatt klagen, vil du motta en skriftlig bekreftelse som inneholder forventet behandlingstid og hvor du kan henvende deg til å anke avgjørelsen. Vi har som mål å svare innen 1–3 bankdager, men svartiden kan variere, alt etter hvor kompleks saken er. Om vi ikke har mulighet til å gi et svar innen 14 dager, vil du få beskjed om hvorfor, samt beregnet svartid. I slike tilfeller vil du får svar innen senest 35 dager fra vi mottok klagen. Svaret du får fra oss skal være enkelt og tydelig utformet, og det skal alltid være skriftlig.
Kontakte filialen
Hvis du ønsker å legg frem en klage, skal du først og fremst kontakte den bankfilialen der feilen er gjort. For å gjøre håndteringen av saken lettere anbefaler vi at du forbereder noen bilag innen du kontakter oss. Bilag kan være e-postkommunikasjon du har hatt med oss, kvitteringer eller lignende.
Vi kommer selvfølgelig til å hjelpe selv om du mangler dokumentasjon, men det kan da ta litt lengre tid.
Fortsatt ikke fornøyd? Kontakt vår klageansvarlig
Om du ikke er fornøyd med svaret du får fra den filialen som håndterer saken sin, kan du få saken din vurdert av FOREX Bank sin klageansvarlig.
Klagen sendes på e-post til info@forex.no Eller brev til:
|
Beskriv hva du mener har blitt gjort feil, hvilken filial du har vært i kontakt med og legg også
med eventuelle bilag. Du får en bekreftelse når klagen er mottatt.
Andre instanser om du fremdeles ikke er fornøyd
- Forbrukerrådet
Du kan henvende deg til Forbrukerrådet for veiledning angående saken din. Forbrukerrådet mekler også mellom selskaper og forbrukere.
Adresse: Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo
Telefon: 23 400 500
Nettside: www.forbrukerradet.no - Generell domstol
Det er mulig å få saken prøvd av en generell domstol.
Nettside: www.domstol.no
(Vi tar forbehold for eventuelle feil og endringer
på nettstedet.)