[No translation for /masterTop/popupintrotext, no]

[No translation for /masterTop/popupgotomobile, no]

[No translation for /masterTop/popupcontinuetowww, no]

Advarsel!

For at du skal kunne anvende alle funksjonene på hjemmesiden vår og ikke være sårbar ovenfor sikkerhetsrisiko, så anbefaler vi at du oppdaterer nettleseren din til en nyere versjon.

Mer informasjon

Sum: - ---

Reisetips

Alanya i Mars

Reisemål: Må betale 15 EUR for visum når man lander (Tyrkia - Lira (TRY))
Innsendt av: Saqib Rehman 07.05.2013

Jeg og min kone reiste til Alanya i mars 2013 for en uke. Jeg booket alt på egenhånd på nettet i stedet for å ta i bruk et reisebyrå. Flybillettene kostet ca 2700 kr pr pers. Været var fint. ca 18-22 grader hver dag. Vi booket transport fra flyplassen til Alanya sentrum på forhånd. Det er nesten 2 timers kjøring. Vi bestilte det fra norwegian.transfer.com. Det fungerte kjempe bra. De tar 15 EUR pers per vei. Hvilket jeg følte var veldig rimelig. Så jeg anbefaler at en person bør ta med seg minimum 45 EUR til Alanya (15 EUR for visum + 30 EUR for transport tur/retur). Vi tok med tyrkiske lire for ca 1500 kr, noe som holdt akkurat da vi vi ikke shoppet noe som helst og spiste gratis på hotellet hver dag. Vi valgte å bo på Grand Okan på grunn av at den er rangert som nr 3 på listen over det beste hotellet på tripadvisor.com. Vi bodde der i 4 netter før vi flyttet til sentido gold island hotell. Av disse mener jeg at sentido gold island var klart best selvom den ligger litt utenfor alanya. Kanskje på grunn av de høye forventningene så ble jeg ikke 100 % fornøyd med Grand Okan. Hotellet er på ingen måte et dårlig valg men noen små detaljer, som er veldig lett å luke ut, gjorde at jeg ikke gir et toppkarakter. NEGATIVE SIDER: Da vi ankom hotellet, etter 2 timers kjøring fra flyplassen i Antalya, så ble vi møtt av en resepsjonist som ikke kunne et ord engelsk. Selvom vi hadde forhåndsbestilt en kingsize seng så klarte han å gi enkeltsenger til et ungt nygift par. Vi klagde med gang og fikk vi svaret: "tomorrow". De brukte det ordet også da vi spurte om hver vår nøkkelkort. De tar seg betalt for safen (2 EUR pr natt). Selvom beløpet ikke er stort så er det unødvendig kostnad. Jeg har reist over hele verden og aldri opplevd å betale for å safen. Hotellet reklamerer med at de har gratis wifi men det fungerte ikke på våre iphone hverken i lobby eller på hotellrommet. Man drar selvfølgelig ikke på ferie for å surfe på nettet eller se på tv men jeg irriterte meg også over at det nesten bare var tyrkiske og tyske kanaler som var tilgjengelige. Hotellet vasker sengetøyet hver tredje dag om gjestene ikke gir beskjed om å bytte dem. Vaskedamen kunne finne på å rydde rommet så sent som kl 16. Det mener jeg er litt for sløvt. Hotellet tar seg betalt for å leie badehånkler. Det blir ikke servert noen form for drikke under middagen. Jeg mener at det er å utnytte folk. Greit at de tar seg betalt for alkohol men vann burde vært gratis. Da jeg tok med egen vannflaske uten ifra så fikk jeg kjeft fra servitøren. Han gjorde meg flau. Det ble heller ikke servert juice til frokost. Bare saft som ikke smakte noe godt. POSITIVE SIDER: Beliggenheten var perfekt. Gangavstand til sentrum og kleoptra stranden rett ved siden av. Rommet var fint og moderne. Det var både sitteplass inne og balkong. Basseng området var ikke så veldig stort så man må være tidlig ute for å skaffe seg en solseng. Men når stranden er like ved så bør ikke det være noe problem for folk. Frokosten(kl 7-9) og Middagen (kl 18-20) hadde veldig varierende retter og smakte godt. Vi spiste oss gode og mette hver dag. Rom Tips: Ikke velg andre etasje og retning mot motorveien. Da vil du oppleve mye støy fra bilene og diskoteket.